Annica Englunds nakenbilder läckta

Annica Englunds nakenbilder läckta

Annica Englunds nakenbilder läckta

 

Tycker fler än jag att det är lite konstigt att kändisars nakenbilder läcker ut för jämnan – och då inte av de själva! Jag menar hur svårt kan det vara att ha koll på sina bilder, speciellt såna bilder är man väl extra försiktig med, och framförallt om man är en känd profil.

Detta har nu hänt före detta Big Brother deltagaren och den nu kända bloggerskan Annika Englund. Nakenbilder som hon haft på sig själv i sin telefon har läckt ut på nätet. SJÄLVKLART är hon förvånad och chockad.

Kan inte riktigt säga att jag känner desamma och alla som sympatiserar med henne borde ta sig en ordentlig tankeställare, ÄVEN om det är ens idol eller förebild.

Själv säger hon följande: Min telefon är kopplad till Icloud och jag är inte den försiktigaste med min mobil. Jag loggar in på andras datorer, lägger ifrån mig telefonen på fester och så vidare. Den första jag misstänkte var dock Marcelo. Men han rensar sin telefon kontinuerligt. Så jag vet inte riktigt hur det här kan ha gått till, någon måste ha fått tillgång till mitt lösen.

Så låt oss börja med att gå igenom det hon sagt;

1. Min telefon är kopplad till iCloud
Alla som har en iPhone vet vad iCloud är. Och på iPhone så kan man bara ställa in iCloud med bilder att de ska delas till sin ”Bildström” så att de delas mellan sina andra enheter, tex iPad och Mac.
Så det betyder alltså att någon gått in i hennes dator eller iPad och gått in i bildströmmen där och tagit bilderna. Eller hackat hennes iCloud kod, vilket jag är väldigt tveksam om det ens går att komma åt bilderna därifrån.

2. Och jag är inte den som är försiktigast med min telefon.
Förstår inte riktigt vad hon menar med det. Försiktig eller inte, förklarar inte hur någon kommit åt bilderna. Kanske hon menar att hon lämnat telefonen olåst i ett kafé och gått iväg en halvtimme?

3. Loggar in på andra datorer.
Inte så väldigt ofta man loggar in på sitt iCloud konto, och framförallt inte hos andra. Allt som finn på iCloud finns ju på hennes telefon, så varför skulle hon logga in på iCloud på någon annans dator. Plus att det är ganska tydligt om webbläsaren frågar om den ska spara hennes lösenord eller inte. Men framförallt så borde det inte vara så svårt att komma ihåg när och vart man loggade in sist med tanke på att man inte gör det varje dag. Jag har haft iPhone i många år nu och har loggat in på iCloud en enda gång just bara för att se vad det är.

4. Lägger ifrån mig telefonen på fester.
Seriöst, detta låter bara dumt och hade vart smartare att inte säga något alls. För det första så har 99% av alla en kod på sin telefon och speciellt om man har nakenbilder i den och ännu mer om man är något känd. Och oddsen att någon har prickat rätt kod är en på miljonen. Har nån hackat den så har de kopplat ihop den med en dator och då måste hon vart borta i dagar, och inte ens det låter rimligt. Alt 2 är att hon lämnat den på en fest olåst och gått iväg en längre stund. Medan någon går in i hennes bilder och sen skickar de någonstans, vilket inte heller borde vara så svårt att se vart de är skickade, via mail eller meddelanden. Och går man på en fest, speciellt tjejer, så lämnar man inte sin telefon framme med främmande personer och speciellt inte om man ska iväg en längre stund och speciellt inte olåst. Men hur man än vrider och vänder på det eller vilket alternativ man än väljer så har det inte varit möjligt för någon att komma åt dom. Och om någon skulle ha gjort det så skulle hon till 100% veta vem det var.

5. Någon måste ha kommit över mitt lösenord.
Som nämnt ovan så är det osannolikt att någon gjort det och om någon gjort det så skulle hon veta vem.

Summa av kardemumma så finns det bara 2 alternativ på hur det skett. 1 det var hon själv. 2 Det var hennes pojkvän som hon skickade bilderna till.

Men sen vet man ju aldrig, hon skulle ju ha kunnat skickat till fel nr, en hackare har hackat in och snott bilderna eller kanske NSA eller staten har hackat in, eller varför inte Apple själva. Hennes hund, lillebror eller jultomten.
Som sagt jag är inte ute efter att hata men jag gillar inte när folk ljuger så hårt när det är uppenbart att det inte är så.
Pamela Anderssons sexvideo läckte ut. ”Det måste ha vart städaren”. Jo för han fick en magkänsla av att hon gjort en video och gick och leta igenom och testade alla kassetter. Eller så låg den på trappen men en stor text ”MIN SEXVIDEO, ta inte mig snälla”.
Paris Hilton har det hänt och varannan kändis, mycket märkligt måste jag säga. Men men världen är fri och som tur är får man tro på vad man vill… Tom Jultomten.

Kommentera

